Hoppa till sidans innehåll

Information om Ångaloppet och Höstorienteringen - 13-15 augusti

21 JUL 2021 15:57
Nu närmar sig vår arrangemangshelg i mitten av augusti. Nedan finns information sammanställt till samtliga medlemmar i NOK.

  • Uppdaterad: 21 JUL 2021 15:57

Förslag finns nu framtaget på bemanning/funktionärer på våra respektive arrangemang - återkoppling att man kan ställa upp som föreslagits önskas så snart som möjligt! Den kritiska dagen är lördag den 14:e augusti, men även tidigare under veckan samt efter arrangemangen kommer vi att behöva hjälpas åt med bl.a. bygga och riva vid arenorna.

Buskhyttan - Höstorienteringen

Till orienteringstävlingen i Buskhyttan föreslås följande familjer/personer ställa upp som funktionärer:

 

Björnberg/Färdig

Alenius

Lindsten

Anängen

Guttke

Hylander

Mathias Lindgren

Philip, Edvin, Albin

Oscar Carlborg

Magnus Johansson

Ove Eriksson

 

Kontaktperson för er i Buskhyttan är i första hand Magnus Färdig. De som ännu inte haft personlig kontakt med Magnus (eller någon annan) gällande uppdrag i Buskhyttan ombeds bekräfta att man kan ställa upp så snart som möjligt. Till Magnus eller till Ångaloppsmailen: This is a mailto link.

 

Ånga - Ångaloppet

Ångaloppet kommer att köras med samma upplägg som senast (2019) gällande själva loppen. Dvs. Skymning (fredag 20.45), 11 km (lördag 09.00), Familj kort/lång (12.00/12.30), 5 km (13.30) samt 22 km (14.30). Antalet deltagande lag kommer att begränsas jmf. med tidigare år, samt service på arenan kommer också att vara i mindre omfattning. Det som huvudsakligen påverkar oss (NOK) är att det inte erbjuds dusch och antalet funktionärer utmed banan minskas. 

 

Vi har så långt det gått utgått från tidigare års bemanning, men justerat beroende på nytillkomna, återbud, framförda önskemål samt behov av bemanning  i Buskhyttan. I bifogad pdf-fil finns aktuellt förslag. Vi ber alla att bekräfta att de kan åta sig det uppdrag som föreslagits (observera att flertalet personer förekommer på flera olika positioner under de olika loppen). Maila bekräftelse till This is a mailto link så snart som möjligt (men senast 31/7).

 

Återkoppla även ev. problem eller andra observationer på bemanningen.

 

Det går också bra att prata ihop er gruppvis (t.ex. parkering, vätskestation, väskinlämning) och meddela att aktuell uppgift är under kontroll.  

 

Det förekommer vissa vakanta positioner samt finns ett behov av reserver för att hantera återbud/sjukdommar: så ni som kan ställa upp under helgen men inte finns medtagna på listan - maila This is a mailto link och meddela - skriv gärna ev. önskemål också!

Har du tillgång till båt eller kajak är det också väldigt värdefullt! Tack på förhand!

 

Uppdaterade/bekräftad bemanningslista samt övrig information (bl.a. kartor och uppdragsbeskrivningar) kommer att publiceras på hemsidan helgen innan arrangemanget.

 

Bemanningaslista

Övriga frågor eller behov av kontakt:

Maila till This is a mailto link alternativt ring/sms:a till

Mats Hall (båtar/besättningar) NollSjuNollTvå - 15 02 52 eller

Erik Hellsten (övrig bemanning) NollSjuNollNio - 67 70 52

Skribent: Carl Carlsson
Epost: Adressen Gömd

1000-Klubben!

Vill du vara med och stödja Nyköpings OK´s satsande Elitlöpare? 

Nu kan du stödja dessa genom att sätta in valfritt bidrag till Nyköpings OK´s Bankgiro och märka det med 1000 Klubben.

Bankgiro: 5974-6149

 

SSAB skidsäsong 2
Heilborn Skidsäsong

Noname
   

eventor_clubpage_178x42

Postadress:
Nyköpings OK - Orientering
Klubbhuset, Ekensberg
61165 Nyköping

Kontakt:
Tel: 0155288555
E-post: This is a mailto link...

Se all info